Kryteria wyboru biura księgowego

wyboru biura księgowego

Jeżeli jako przedsiębiorca chcesz powierzyć usługi księgowe zewnętrznej firmie, na pewno zastanawiasz się, jak wybrać tę najlepszą. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników, w zależności od tego, jakie konkretnie usługi są nam potrzebne. Poznaj 4 wskazówki, jak wybrać profesjonalne biuro księgowe.

Jak wybrać biuro księgowe do obsługi firmy – 4 kryteria

  • Kwalifikacje. Obecnie w Polsce żadne certyfikaty czy licencje nie są już obowiązkowe, aby móc prowadzićbiuro księgowe. Jednak zadajmy sobie pytanie, czy jesteśmy gotowi zaryzykować powierzenie księgowości osobie bez udokumentowanych kwalifikacji. Jeśli uprawnienia mają dla nas znaczenie – sprawdźmy, czy wybrana osoba posiada Licencję Ministra Finansów lub świadectwa ukończenia branżowych szkoleń.
  • Bezpieczeństwo. Biuro księgowe powinno posiadać ubezpieczenie OC. Dzięki temu nie poniesiemy odpowiedzialności w przypadku błędów biura. Zwróćmy także uwagę, czy wybrana przez nas firma wdrożyła odpowiednie procedury ochrony danych osobowych. Sprawdźmy też, czy dokumentacja przekazywana i przechowywana jest zgodnie z wymogami bezpieczeństwa.
  • Zakres usług. Zastanówmy się, jakiej oferty szukamy: czy wystarczy nam prowadzenie rachunkowości, czy może potrzebna jest obsługa kadrowo-płacowa lub doradztwo podatkowe? Pamiętajmy, że większe biura mają zwykle szerszy zakres usług, ale często oferują mniej bezpośredni kontakt i niezbyt zindywidualizowaną obsługę.
  • Doświadczenie i opinie klientów. Z jednej strony, duże doświadczenie przemawia na korzyść biura rachunkowego. Z drugiej jednak warto sprawdzić, czy jego pracownicy stale się dokształcają i są na bieżąco z przepisami prawnymi. Przydatne będą na pewno opinie przedsiębiorców korzystających już z usług tej firmy, w których znajdziemy wskazówkę, jakiej obsługi klienta możemy się spodziewać.